Dagens sminkning

Jag lade som vanligt basen med en concealer, som ej råkar vara med på bild, och bb-cream. Därefter lägger jag på ett mattande vanligt puder, nu slut så dags att köpa nytt. Men innan jag fortsätter med solpudret för att få lite mer färg, så målar jag ögonbrynen/fyller i dom. Det gör jag med en vanlig ögonbrynspenna från H&M, där jag helt enkelt formar dom så som jag vill ha dom. Varför jag målar brynen innan pudret är för att de dels håller bättre med puder på, samt att det ser naturligare ut och inte så påmålat. Efter det lägger jag på solpudret från Loréal med en puderborste från Make Up Store, otroligt bra. Använd cirkelrörelser för bästa resultat. Nu har jag alltså lagt i stort sett hela mitt ansikte. Kvar är nu ögonen. Där använder jag en ögonskugga från mac, den bruna till höger. Lägger på den med en ögonskuggspensel från Sephora över hela ögonlocket då den är rätt ljus. Jag behöver alltså inte oroa mig för att mina ögon ska se små ut fastän jag målar över hela. Avslutar med min mascara, också från Loréal. Dagens sminkning alltså. Något som jag tänkt börja med ♥
 
 


» Emelie Petersson

Fint!

» Elsa

superfin blogg du har! :)

» Emma

hej! Såg att du hade kommenterat Saras blogg. Om du är intresserad kan du få köpa min rosa Juicy tröja med tryck på.
Kram Emma

» Emilia

Tack så mycket!!:)

» Emma

Tänkte mig runt 400 kr.
Kram Emma

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: